طراحی سایت برتر - طراح اول

شرکت طراحی سایت Ros - طراحی سایت اختصاصی - طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت برتر - طراح اول

شرکت طراحی سایت Ros - طراحی سایت اختصاصی - طراحی سایت حرفه ای

۹ مطلب در بهمن ۱۳۹۸ ثبت شده است

در این مقاله نگاهی کامل به DNS ( دی ان اس یا نیم سرور) داریم و خواهیم فهمید که DNS چیست؟

قبل از پاسخ به سوال شما در مورد اینکه ” DNS چیست؟ ” باید به ساختار های اولیه دامنه، URL و IP آشنا شویم تا در نهایت درک DNS آسان تر شود.

بیاید شروع کنیم…

ساختار نام دامنه (نیم سرور)

دامنه یا نام دامنه برچسبی ساختار یافته است که به یک آدرس IP خاص (پروتکل اینترنت) از سرور متصل است که در آن وب سایتی میزبانی می شود.

مثلا https://iranserver.com نام دامنه سایت ما است.

 

ساختار DNS

اغلب نام دامنه با url اشتباه گرفته می شود، اما آنها یکسان نیستند.

 

هر دامنه ای حداقل شامل دو قسمت است: نام واقعی دامنه و پسوند دامنه (یا TLD).

در مثال ما (Domain.me”، (.ME” همان پسوند یا TLD و قسمت “Domain” همان نام دومین است که ما برای سایت خود انتخاب کرده ایم.

حتما تا به حال در مورد پسوند های دامنه دیگری مثل .COM, .NET, .ORG, .INFO, .US شنیده اید.

دامنه ها تحت حوزه ی ICANN هستند، ICANN یک شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های اختصاص یافته است که مسئولیت ایجاد و نگهداری دامنه ها را بر عهده دارد.

از طرف دیگر، شما می توانید از طریق یک ثبت کننده دامنه یا رجیسترار، نام دامنه مورد نظر خود را انتخاب و به ثبت برسانید.

بنابراین، اگر می خواهید دومین خود را ثبت کنید دست به کار شوید، ثبت دامنه در ایران سرور نیز همواره با بهترین هزینه ها امکان پذیر است.

حال می دانید، نام دامنه شامل یک نام واقعی و پسوند TLD است. مفهوم دیگری به نام ساب دامین یا subdomain نیز وجود دارد که سطح سوم دامنه به حساب می آید. مثلا اگر صاحب دامنه Blog.Iranserver.Com باشید، “COM” پسوند دامنه و سطح اول آن به حساب می آید، “Iranserver” دامنه سطح دوم نامیده می شود و “Blog” ساب دامین “iranserver” است که سطح سوم به حساب می آید.

سطوح دامنه و dns

 

DNS چیست؟

DNS چیست

تا کنون آموختید که دامنه چیست و اینکه از یک نام و پسوند مثل .IR یا .COM تشکیل می شود.

همچنین می دانید وب سایت ها بر روی سرور هایی در سرتاسر جهان میزبانی می شوند. مشکل اینجاست که سرورها در واقع توسط نام دامنه شناسایی نمی شوند. آنها با IP Address مشخص می گردند. یک آدرس IP معمولی چیزی شبیه ۵۰٫۶۳٫۲۰۱٫۹۷ است .

اتصال dns به دامنه

واژه DNS مخفف Domain Name System یا سیستم نام دامنه است و در واقع مجموعه ای از سرور های DNS تخصصی است که تنها یک هدف دارند: آنها به عنوان یک پایگاه داده کار می کنند، یا با تعریف دقیق تر؛ این سرور ها یک دفترچه تلفن برای متصل کردن آدرس های IP به نام های دامنه هستند.

حال مهم است بدانیم که چرا DNS اهمیت دارد؟

DNS حکم دفترچه تلفن را در اینترنت دارد.

شما نام شخص را به خاطر دارید اما شماره تلفن او را نمی دانید. به سراغ دفترچه تلفن خود می روید و با استفاده از اسم آن شخص تلفن اون را پیدا می کنید. DNS دقیقا چنین سرویسی را در اینترنت ارائه می دهد.

وقتی سایت https://iranserver.com را در مرورگر خود مشاهده می کنید، کامپیوتر شما از DNS برای تبدیل نام دامنه به آدرس IP سایت که .۱۰۴٫۲۸٫۲٫۱۳۴ است، استفاده می کند. بدون DNS تنها قادر خواهید بود وب سایت را با استفاده مستقیم از آدرس IP آن مشاهده کنید.

مثل: http://104.28.2.134

تنظیم DNS

اگر اقدام به خرید هاست و میزبانی وب کرده اید و می خواهید نیم سرور ها و DNS ها را بر روی دامنه تنظیم کنید به شرح زیر عمل کنید.

تنظیم DNS بر روی دامنه های بین المللی (مانند .com)

برای مثال DNS های ارسالی از هاست خریداری شده شما به شرح زیر هستند:

ns1.irandns.com

ns2.irandns.com

آنها را در “تنظیم DNS یا مدیریت DNS” قسمت پرتال کاربریتان وارد کنید و دکمه ذخیره را بزنید.

تنظیم dns در ایران سرور

سپس دی ان اس ها پس از چندین دقیقه تنظیم می شوند.

تنظیم DNS بر روی دامنه های ایرانی .ir

برای این کار باید وارد سایت ایرنیک شوید و مرحله به مرحله آموزش زیر را دنبال کنید.

آموزش ثبت دامنه .IR

 

DNS چگونه کار می کند ؟

DNS چگونه کار می کند؟

وقتی از دامنه ای مثل iranserver.com بازدید می کنید، کامپیوتر شما دنباله ای از مراحل را دنبال می کند تا بتواند یک آدرس وب که توسط انسان قابل خواندن است را به یک آدرس IP که توسط ماشین قابل خواندن است تبدیل کند.

مراحل کار DNS (دی ان اس)

مرحله اول: درخواست اطلاعات

فرآیند هنگامی آغاز می شود که شما از کامپیوتر خود درخواست یافتن نام هاستی مثل https://iranserver.com را می کنید. اولین جایی که کامپیوتر شما در آن جستجو می کند، کش DNS محلی است.

این کش حاوی اطلاعات آخرین وب سایت هایی که بازدید کرده اید است.

اگر کامپیوتر شما نتواند پاسخ خود را در کش محلی پیدا کند باید برای یافتن آن یک جستجو DNS اجرا کند.

مرحله دوم: پرسش از سرور های DNS بازگشتی

اگر اطلاعات در حافظه محلی ذخیره نشده باشد، کامپیوتر شما سرور های DNS بازگشتی ISP را جستجو می کند. این کامپیوتر های تخصصی به جای شما، جستجوی DNS را انجام می دهند.

سرورهای پاسخ دهنده دارای حافظه های کش مخصوص به خود هستند، بنابراین معمولا فرایند در همینجا به پایان می رسد و اطلاعات به کاربر بازگردانده می شود.

مرحله سوم: پرسش از سرور های نام اصلی

اگر سرور ها پاسخ شما را نداشته باشند، سرور های نام اصلی را جستجو می کنند.

سرور نام (Name Server) یک کامپیوتر است که به سوالات (Query) در مورد نام دامنه ها پاسخ می دهد، مثل آدرس های IP.

سیزده سرور نام اصلی به نوعی همانند یک صفحه سوئیچ تلفن برای DNS عمل می کند. آنها پاسخ سوال را نمی دانند اما می توانند جستجوی ما را به سمت کسی هدایت کنند که می داند کجا می توان جواب را پیدا کرد.

مرحله چهارم: پرسش از سرور های نام TLD

سرور های نام اصلی (TLD) به قسمت اول درخواست ما نگاه می کنند، از سمت راست دامنه به سمت چپ شروع به خواندن می کنند www.iranserver.com و جستجوی ما را به سمت سرور های نام پسوند دامنه سطح اول (TLD) برای .Com سوق می دهد.

هر دامنه سطح اولی (TLD) مثل .com ، .org و .us مجموعه ای از سرور های نام مخصوص به خود دارند، که مثل یک مسئول پذیرش برای هر TLD عمل می کند. این سرور ها اطلاعات مورد نیاز ما را ندارند اما مستقیما ما را به سرور هایی که حاوی اطلاعات هستند ارجاع می دهند.

مرحله پنجم: پرسش از سرور های DNS معتبر

سرور های نام TLD بخش بعدی از درخواست ما را نگاه می کنند –www.iranserver.com– و جستجوی ما را به طور مستقیم به سرور های نام مربوط به این دامنه خاص هدایت می کنند.

این سرور های نام معتبر (Name Server) در قبال دانستن اطلاعات هر دامنه ی خاصی مسئول هستند و در رکورد های DNS ذخیره می شود.

انواع مختلفی از رکورد وجود دارد، که هر کدام نوع خاصی از اطلاعات را شامل می شود. در این مثال، ما قصد داریم آدرس (IP) آی پی www.iranserver.com را بدانیم، بنابراین A Record را از سرور های نام معتبر (Name Server) درخواست می کنیم.

مرحله ششم: بازیابی رکورد

سرور های نام (Name Server) پاسخ دهنده، A Record مربوط به دامنه iranserver.com را از سرور های نام معتبر می پرسند و این رکورد را در حافظه کش محلی ذخیره می کنند و اگر هر شخص دیگری رکورد هاست این سایت را درخواست کند، سرور های نام بازگشتی پاسخ او را خواهند داشت و دیگر نیازی به اجرای فرآیند جستجو ندارند.

همه رکورد ها دارای مقداری به نام time-to-live یا (TTL) هستند که همانند تاریخ انقضا عمل می کند. پس از گذشت مدتی، سرور های نام بازگشتی باید نسخه جدیدی از این رکورد ها را درخواست کنند تا اطمینان حاصل کنند که تاریخ مصرف آنها به اتمام نرسیده باشد.

مرحله هفتم: دریافت پاسخ

سرور بازگشتی A Record را در حالی که پاسخ در آن قرار دارد به کامپیوتر شما باز می گردانند.

کامپیوتر شما رکورد خود را در حافظه کش خود ذخیره می کند، آدرس IP را از رکورد می خواند، سپس این اطلاعات را به مرورگر شما منتقل می کند. در ادامه مرورگر یک اتصال به وب سرور را ایجاد می کند و شروع به دریافت اطلاعات وب سایت می کند.

کل این فرآیند، از ابتدا تا انتها، برای تکمیل فقط به اندازه چند میلی ثانیه طول می کشد.

 

رکوردهای DNS

در زیر لیست برخی از رکوردهای DNS در دسترس است که عمدتا مورد استفاده قرار می گیرد:

A Record: رکورد آدرس که یک دامنه را به آدرس IP فیزیکی سرور یا هاستی که دامنه را میزبانی می کند، اتصال می دهد.

رکورد CNAME: رکورد نام استاندارد، یک نام مستعار است که به نام دامنه دیگری اشاره می کند. به عنوان مثال، www.iranserver.com ممکن است www.iranserver.com را به iranserver.com پیوند دهد که در آن قسمت WWW یک CNAME واقعی است.

رکورد MX: رکوردهای ایمیل (MX) برای هدایت ایمیل دامنه به سروری که میزبان حسابهای کاربری ایمیل است، استفاده می شود. رکورد MX مسئولیت سرور ایمیل را برای پذیرش پیام های ایمیل از طرف دامنه گیرنده تعیین می کند.

رکورد NS: این رکوردها تعیین می کنند که کدام سرورها برای یک دامنه خاص معتبر هستند، بدین معنا که سرورهای DNS که به عنوان سرور های معتبر برای یک دامنه تعیین شده اند، مسئول انتقال اطلاعات DNS هستند.

رکورد TXT: این رکورد اطلاعات متنی را با یک هاست یا نام دیگر در مورد یک سرور، شبکه، مرکز داده و غیره را برای منابع موجود در خارج از دامنه شما فراهم می کند.

رکورد TTL: این رکورد یک مقدار در یک رکورد DNS است که حداکثر زمانی را تعیین می کند که سایر سرورهای DNS و برنامه های کاربردی باید رکورد را ذخیره کنند.

چنانچه در مورد ایرنیک و دامنه IR سوالی دارید، می توانیم در مقاله آموزش ثبت دامنه .IR ، پاسخگوی شما باشیم. همچنین چنانچه می خواهید در مورد DNS بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید.

منبع: https://blog.iranserver.com/dns/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۹ بهمن ۹۸ ، ۱۴:۵۴
  • ۷۳ نمایش
  • علیرضا احمدیان نابی اصل

آموزش Yoast

۱۶
بهمن

اگر با وردپرس آشنایی داشته باشید، و به سری فایل های آموزش وردپرس نگاهی انداخته باشید، حتما با افزونه Yoast SEO آشنا هستید. در این مقاله آموزشی قصد داریم تا به آموزش Yoast یا بهتر است بگوییم آموزش افزونه Yoast SEO یا افزونه سئوی وردپرس بپردازیم.

آلیس، در سرزمین عجایب را به یاد دارید؟ هنگامی که وارد آن حفره شد و  در های چه دنیای جدید و جذابی به روی او باز شد؟ در دنیای پر رمز و راز کسب و کار های اینترنتی، فروش و جذب مشتریان جدید؛ همواره یکی از چالش های هر شغل اینترنتی ای بوده است. سئو، دنیای جادویی و پر از شگفتی است که باید آن را سطح به سطح کشف کنید و رو به جلو حرکت کنید. بهتر است اینطور بگوییم، سئو مانند پیاز است، لایه های مختلفی دارد به هر سطح و لایه که می رسید ، به این نتیجه خواهید رسید که بازهم ادامه دارد… در این مقاله قصد داریم به آموزش Yoast SEO بپردازیم که به شما کمک خواهد کرد تا سطح به سطح در مسیر درست و صحیح سئو قدم برداری … پس با ما همراه باشید.

وردپرس (WordPress) یکی از بهترین و قدرتمند ترین سیستم های مدیریت محتوا در سرتاسر جهان می باشد ، یکی از نقاط قوت این سیستم ؛ سئوی بسیار قوی و قدرتمند آن می باشد. اما وردپرس بدون افزونه سئو، مثل درخت بدون برگ می باشد. در ادامه قصد داریم تا به آموزش Yoast SEO که اصطلاحا افزونه سئوی وردپرس هم نامیده می شود، بپردازیم.

همانطور که شاید بدانید،  وردپرس به صورت خودکار از سئوی خوبی برخوردار نمی باشد و نمی تواند به تنهایی باعث رشد ترافیک و بازدید وب سایت شما شود، نمی تواند به تنهایی فروش شمارا افزایش دهد و خیلی از قابلیت ها و ملزومات سئو را به صورت پیشفرض روی خودش نصب ندارد و اضافه کردن این موارد نیازمند ماژول ها و افزونه های جانبی است.

اما چاره کار چیست؟

خوشبختانه، گروهی با عنوان Yoast ، موفق شده اند افزونه یا ماژولی را توسعه دهند که می تواند کمک بسیار زیادی به رشد رتبه و سئوی وب سایت شما انجام دهد.

برخی از مواردی که در آموزش، خواهید آموخت :

  • آنالیز محتوا از نظر سئو
  • ایجاد نقشه سایت
  • اتصال به سرچ کنسول گوگل
  • اتصال به شبکه های اجتماعی
  • ایجاد مارک آپ های اسکیما
  • قابلیت تغییر تگ های هر صفحه

و ده ها قابلیت دیگر که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت و توضیح و آموزش می دهیم که هر کدام از آن ها چه کاری انجام می دهند و چطور به شما کمک میکنند تا در حوضه رقابتی خودتان در کسب و کار آنلاین، بهترین باشید.

 

آموزش دانلود و نصب افزونه Yoast SEO

برای دانلود و نصب افزونه Yoast ، یا همان افزونه سئوی وردپرس ؛ ابتدا باید وارد مخزن وردپرس ، به آدرس WordPress.org/Plugins شده و سپس در کادر جستجو، کلمه Yoast SEO” “ را جستجو کنید و اولین افزونه ای که در سمت راست ظاهر می شود، همان ماژولی است که کار شمارا راه می اندازد.

همانطور که مشاهده کردید، افزونه به درستی دانلود و نصب شد، اما هنوز تنظیم نشده است و نیاز به تنظیمات دارد، که در ادامه به آموزش تنظیم کردن این ماژولِ پر سر و صدا خواهیم پرداخت که اگر به درستی و طبق آموزش رو به جلو حرکت کنید، به شما اطمینان می دهیم که ۷۰ درصد مشکلات سئوی وب سایت شما برطرف خواهد شد.

آموزش انجام تنظیمات اولیه

به صورت پیشفرض، شما دو راه برای انجام تنظیمات افزونه Yoast SEO دارید، روش اول این است که به صورت نصبی (مانند نصب یک نرم افزار) به صورت مرحله به مرحله جلو بروید و تنظیمات را انجام دهید؛ اگر با وردپرس تازه کار هستید و تازه شروع به یادگیری و آموزش وردپرس کرده اید این روش پیشنهاد می شود.

روش دوم روشی است که دقت عمل بسیار زیادی لازم دارد ، این روش دستی است و اگر یک مورد هم اشتباه انجام شود عواقب بدی برای سئوی وب سایت شما خواهد داشت. در ادامه ما روش اول را توضیح خواهیم داد.

همانطور که در ویدئو مشاهده کردید، تنظیمات بسیار ساده است که با چند کلیک ساده و وارد کردن اطلاعات مقدماتی، می توانید به راحتی سیستم Yoast SEO را راه اندازی کنید. پس از راه اندازی اولیه، نوبت به توضیح و آموزش سئوی محتوایی می رسد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

با استفاده از سئوی محتوایی می توانید مطالب و محصولاتتان را به صدر نتایج گوگل بیاورید و تجربه شیرین فروش اینترنتی را آغاز کنید.

 

آموزش سئوی محتوایی

فرض کنید در حال نوشتن مقاله یا توضیحی برای محصولی هستید که فروش آن برای شما اولویت و اهمیت بسیار بالایی دارد. این مقاله یا محصول قطعا نیاز به سئو دارد و با هیچی و پوچ نمی توانید محصول خودتان را در گوگل ببینید؛ خوشبختانه، تیم Yoast چاره برای این کار اندیشیده است؛ هنگامی که در حال نوشتن پست جدید یا محصول جدید هستید ، این افزونه به شما پیشنهاداتی برای بهتر شدن پست شما از لحاظ سئو می کند که اگر هر کدام از آن هارا به درستی انجام دهید باعث رشد سئوی وب سایت شما می شود.

مطمئنا ، اگر در حال رانندگی باشید و پشت فرمان به چراغ قرمزی برسید، پا را می گذارید روی ترمز و صبر می کنید تا چراغ سبز شود. Yoast هم چنین سیستمی در محتوا دارد. شما سه چراغ در سیستم Yoast برای هر مقاله دارید، چراغ سبز به این معنی است که محتوای شما به حد قابل قبولی از لحاظ سئو رسیده است و می تواند رتبه نسبتا خوبی در موتور های جتسجو دریافت کند.

چراغ زرد، کمی خطرناک است و نیاز به توجه و بررسی های دقیق تر و انجام دادن راهکار هایی که توسط Yoast ارائه می شود دارد. و پیشنهاد می شود تا زمانی که چراغ به سبز نرسیده است، مقاله را منتشر نکنید.

Yoast Signals

و اما چراغ قرمز، اگر داخل مقاله های خود این چراغ را می بینید، باید آن را تغییر بدید و تمام مواردی را که Yoast به شما پیشنهاد می دهد انجام دهید تا به یک سطح قابل قبولی در محتوا برسید.

اگر تصویر شماره یک و تصویر شماره دو را با یکدیگر مقایسه کنید، متوجه تفاوت چراغ ها خواهید شد و اگر هرکدام از موارد خواسته شده را به درستی انجام دهید، مقاله شما در افزونه Yoast و گوگل رتبه بالاتری خواهد گرفت.

**توجه : همیشه چراغ سبز به این معنی نیست که محتوای شما تکمیل است، یادتان باشد که همیشه نظر گوگل مهم است.

اتصال Yoast به سرچ کنسول گوگل

یکی از امکاناتی که افزونه Yoast SEO را از دیگر رقبایش متمایز می کند (و همینطور شمارا) قابلیت اتصال به سرچ کنسول گوگل یا Google Search Console می باشد. این ویژگی می تواند امکانات خیلی زیادی به سایت وردپرسی شما اضافه کند. برای مثال؛ خطاهای ۴۰۴ یا بین تمامی سایت های دنیا شایع است، خطای ۴۰۴ اگر به موقع جلویش گرفته نشود می تواند به سئوی وب سایت شما آسیب خیلی زیادی بزند اما هنگامی که افزونه Yoast را با سرچ کنسول گوگل متصل کنید، دیگر نیازی نیست نگران این مسئله باشید و تنها با چند کلیک ساده می توانید این مشکلات را حل کنید.

 

برای متصل کردن افزونه Yoast SEO به پنل وب مستر یا همان سرچ کنسول گوگل، طبق آموزش زیر جلو می رویم :

آموزش Yoast

ابتدا در پنل سمت راست روی تب سئو کلیک کنید تا وارد صفحه تنظیمات Yoast شوید.

آموزش Yoast

سپس از تب هایی که در بالا مشاهده می کنید، روی گزینه “ابزار های وب مستر” کلیک کنید؛ در پنجره جدید به راحتی می توانید با کلیک روی گزینه “گرفتن کد تایید گوگل در کنسول جستجوی گوگل” کد تایید را دریافت کنید و Yoast را به سرچ کنسول گوگل متصل کنید.

ساخت نقشه سایت

نقشه های سایت یکی از موارد ضروری برای هر وب سایت به شمار می رود، این نقشه ها برای ربات های گوگل به ساخته و استفاده می شود. وظیفه اصلی نقشه سایت دسته بندی محتوا و مطالب می باشد. این مورد باعث راحتی کار ربات گوگل می شود و سریعتر می تواند به مطالب شما دسترسی داشته باشد.

بصورت پیشفرض شما هنگامی که افزونه Yoast SEO را نصب می کنید نقشه سایت شما با آدرس زیر ساخته می شود :

Example.com/sitemap.xml

نکته : به جای Example.Com آدرس دامنه خودتان را بگذارید.

اگر همچین آدرسی در وب سایت شما موجود نمی باشد، به این معنی است که سایت مپ یا نقشه سایت شما ساخته نشده است و باید دستی اقدام کنید.

آموزش Yoast

ابتدا از پنل سمت راست روی گزینه سئو کلیک کنید و سپس از سربرگ امکانات، بررسی کنید ببینید گزینه نقشه های سایت فعال است یا خیر، اگر غیر فعال است؛ آن را فعال کنید و روی گزینه ذخیره کلیک کنید تا نقشه سایت شما ساخته شود.

اتصال به شبکه های اجتماعی

همانطور که شاید متوجه شده باشید، شبکه های اجتماعی نقش پرکاربردی در زندگی روزمره اکثریت مردم پیدا کرده است و به قول معروف، “هرچیزی که برای کاربر مهم باشه برای گوگل هم مهمه” به همین جهت، داشتن صفحات فعال در شبکه های اجتماعی می تواند رشد بسیار زیادی به سئوی وب سایت شما کند.

آموزش Yoast

از پنل سمت راست روی گزینه سئو کلیک کنید و سپس روی گزینه اجتماعی کلیک کنید. در صفحه باز شده به راحتی می توانید گزینه های شبکه های اجتماعی را مشاهده کنید و با وارد کردن صفحات و پیج های شرکت و یا مجموعه خود، شبکه های اجتماعی را به سیستم وردپرس متصل کنید تا کار برای ربات گوگل آسان تر باشد و راحت تر بتواند شمارا در شبکه های اجتماعی پیدا کند.

 

به پایان آموزش Yoast SEO رسیدیم. اگر مشکلی با افزونه داشتید و یا سوالی در رابطه با سئوی این افزونه محبوب داشتید، از طریق کامنت با ما در ارتباط باشید. شایان ذکر است هاست وردپرس ایران سرور از این افزونه پشتیبانی می کند و سرور های ایران سرور به طور کامل با این ماژول هماهنگ است.

برخی دیگر از مقالات راه اندازی کسب و کار آنلاین:

 

منبع : https://blog.iranserver.com/yoast/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۶ بهمن ۹۸ ، ۱۱:۰۳
  • ۹۹ نمایش
  • علیرضا احمدیان نابی اصل

“اگر من CDN برای سایتم بگیرم باز هم نیازه هاست بخرم؟”

وقتی چنین سوالاتی مدام از ما پرسیده می شود به این نتیجه میرسیم که بسیاری از تازه کارها هنوز درک درستی از CDN ندارند. بخشی از این ابهام به ما برمی گردد که شاید هیچوقت به طور واضح در مورد CDN صحبتی نکردیم. هربار درمورد آن نوشتیم، مفاهیم پایه را نادیده گرفتیم.
حالا قصد داریم در این مقاله توضیح دهیم که CDN چیست و چرا به استفاده از CDN برای بلاگ وردپرس یا سایت خودتان نیاز دارید.
در همین ابتدا برای واضح تر شدن بهتر است بگوییم که CDN چیزی است که علاوه بر هاست از آن استفاده می کنید؛ چون کمک زیادی به افزایش سرعت سایت می کند. CDN جایگزین هاست نیست! با وجود داشتن CDN باز هم شما به یک هاست نیاز خواهید داشت.

Content Delivery Network یا شبکه ی توزیع محتوا که مخفف آن CDN می باشد، شبکه ای عظیم از سرور هایی می باشد که در نقاط مختلف دنیا برپا شده و به صورت جغرافیایی پخش شده اند.

محتوای وبسایت ها با بکارگیری از شبکه ی توزیع محتوا و با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران از طریق نزدیک ترین شبکه به کاربران ارائه داده می شود. این شبکه ها در سرعت بخشیدن به تحویل محتوا و پهنای باند در وبسایت های بزرگ و جهانی مثل یاهو، گوگل، فیس بوک و… تاثیر به سزایی دارند.

cdn

یک شبکه ی توزیع محتوا یا CDN در اصل یک مجموعه از سرور ها در کشور های مختلف جهان می باشد که نسخه ای از وبسایت شما (شامل تمامی عکس ها و متن ها و کد های css و  html و…) روی این شبکه وجود دارد و اگر از این شبکه استفاده کنید، زمانی که کاربران قصد وارد شدن به وبسایت شما را دارند درخواست شان به نزدیکترین سرور از نظر جغرافیایی ارسال می شود و صفحه ی وب سایت شما در سریع ترین زمان ممکن برای کاربر نمایش داده می شود.

معمولا وقتی یک کاربر از سایت وردپرس شما دیدن می کند، به وب سروری که سایت خود را در آن هاست کردید هدایت می شود. فرض کنیم وب سرور میزبان شما در شهر تهران قرار گرفته است.

اگر سرور اصلی در تهران قرار دارد و شخصی از تبریز به سایت مراجعه کند، به نزدیکترین سرور که در تهران است هدایت می شود.

بدون CDN همه کاربران به همین یک سرور مراجعه می کنند. حالا تصور کنید سایت شما ترافیک بالایی داشته باشد. چه اتفاقی می افتد؟

سایت شما باعث می شود بار زیادی به سرور تحمیل شود که در نتیجه سرعت لود شدن سایت کند می شود و حتی سرور کرش می کند (از کار می افتد). اینجاست که اهمیت وجود CDN به چشم می آید.

نه تنها CDN به جای یک سرور چندین سرور برای شما فراهم می کند بلکه این سرور ها در سراسر جهان گستره هستند. وقتی از CDN استفاده می کنید محتوای استاتیک سایتتان کش شده و در تمامی این سرورها ذخیره می شود.
شاید بپرسید محتوای استاتیک سایت شامل چه چیزهاییست؟

تصاویر، فایل های CSS که مربوط به قالب سایت هستند، جاوا اسکریپت ها، فلش و غیره. حالا اگر یک بازدید کننده به سایت شما بیاید (سرور اصلی) فن آوری AnyCast CDN او را به نزدیکترین سرور موقعیت مکانیش هدایت می کند.

در صورتی که CDN داشته باشید این شخص بجای انتقال به تهران، به POP موجود در تبریز منتقل می شود.

نحوه توزیع محتوا در POP های CDN

مثال از پخش شدن محتوای سایت در قاره آمریکا

 

امتیاز استفاده از CDN فقط افزایش سرعت بارگزاری سایت نیست بلکه تعداد هک هایی که هنگام انتقال فایل های استاتیک به کاربر نهایی اتفاق می افتد را نیز کاهش می دهد.

نزدیکی کاربر به وب سرور تاثیر به سزایی در سرعت لود سایت دارد. با مستقر کردن محتوای سایتتان روی چندین سرور پراکنده در جهان، باعث می شوید سایت از موقعیت کاربر سریعتر لود شود. اینجاست که CDN به کمکتان می آید. به زبان ساده تر هرچقدر سرور CDN به کاربر شما نزدیکتر باشد، محتوا سریعتر لود می شود.

در عکس زیر می توانید شبکه توزیع محتوا کلودفلر را بررسی کنید.

شبکه CDN در جهان

 

 

مزایا CDN چیست و به چه دلیل باید از شبکه توزیع محتوا استفاده کنیم؟

  • سرعت بارگذاری وب سایت و نمایش صفحات وبسایت با استفاده از شبکه ی توزیع محتوا به طور چشمگیری افزایش می یابد که باعث بالا بردن سئوی سایت و افزایش رتبه ی سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو می شود. این کار به این دلیل اتفاق می افتد که فشار ترافیک داده های وبسایت بر روی تنها یک سرور نمی باشد و چندین سرور یا شبکه همزمان با همکاری هم این کار را انجام می دهند.

افزایش سرعت بارگذاری با CDN

  • امنیت وبسایت نیز با استفاده از شبکه ی توزیع محتوا یا CDN افزایش می یابد. شبکه های توزیع محتوا از Firewall بسیار قدرتمندی بهره مند می باشند که در کمترین زمان حمله هایی که به سایت شما می شود را تشخیص داده و آنها را نابود کرده و اجازه نمی دهند به وبسایت شما هیچ گونه آسیبی برسد.

افزایش امنیت با CDN

 

  • با استفاده از شبکه ی توزیع محتوا یا CDN می توانید تا حد بسیار زیادی در هزینه ها صرفه جویی کنید. زیرا این سرور ها و شبکه ها به صورت اشتراکی هستند و کاربران زیادی از آن به طور همزمان استفاده می کنند و شما دیگر لازم نیست که هزینه های زیادی برای خرید سرور های اختصاصی و هاست های جداگانه صرف کنید. در ضمن با استفاده از این شبکه از پهنای باند بیشتری هم بهره مند خواهید شد.

صرفه جویی در هزینه با cdn

دیگر مزایا CDN

  • جلوگیری از کرش کردن

به لطف شما کاربران همیشگی سایت، که مقالات مارو به اشتراک می گذارید، ما روی برخی از مقالات ترافیک سنگینی داریم که اگر تنظیم مناسب CDN و کش نبود گاهی اوقات کرش می کرد.

در واقع CDN به ما اجازه می دهد به جای اینکه تمام ترافیک سایت را روی سرور اصلی داشته باشیم، آن را بین چندین سرور تقسیم کنیم و احتمال کرش کردن را بسیار کم کنیم.

  • بهبود تجربه کاربر

از وقتی استفاده از CDN را آغاز کردیم متوجه کاهش نرخ خرابی در سایتمان شدیم. علاوه بر این، شاهد افزایش بازدیدکنندگان سایت و تعداد دفعات بازدید هر کدام از آنها بودیم. مسلما یک سایت پرسرعت تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

  • بهبود SEO

گوگل به وضوح اعلام کرده که سایت های سریعتر رنک بالاتری در موتور های جستجو دارند.

ما بر روی سایت ایران سرور از Coudflare استفاده می کنیم که واقعا عالی است.

  • قابلیت نصب آسان نیز از دیگر مزایای استفاده از شبکه ی توزیع محتوا یا CDN می باشد.

 

آموزش ثبت نام در پلن رایگان Cloudflare

تعدادی از سرویس دهنده‌ها و شرکت‌های مختلف مانند  Cloudinary, CloudFlare وجود دارند که cdn رایگان را ارائه می دهند، و پیشنهاد ما استفاده از CloudFlare می باشد.

برای استفاده از پلن رایگان CloudFlare، می توانید از راهنمایی جامع زیر بهره ببرید.

همچنین شرکت Cloudinary نیز به شما یک سیستم توزیع عکس را ارائه می کند که پلن اولیه آنها رایگان می باشد.

https://blog.iranserver.com/cdn/

 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۴:۲۹
  • ۵۲ نمایش
  • علیرضا احمدیان نابی اصل

آموزش EDD فروشگاه‌ساز EDD در وردپرس

همانطور که می‌دانید افزونه فروشگاه‌ساز EDD یکی از پرطرفدارترین افزونه‌های ساخت فروشگاه برای سایت‌هایی است که فایل می‌فروشند؛و در این مقاله آموزشی قصد داریم تا به آموزش افزونه EDD بپردازیم. با نصب افزونه EDD در وردپرس می‌توانید فروشگاهی برای فروش انواع محصول دانلودی راه‌اندازی کنید. ما در این آموزش به نحوه نصب افزونه easy digital downloads پرداخته و به شما آموزش خواهیم داد که چگونه یک محصول جدید تعریف کنید.

**نکته: برای اینکه بتوانید با این افزونه به درستی کار کنید و متوجه این پست آموزشی شوید، نیاز است تا اول وردپرس را یاد داشته باشید، برای یادگیری و آموزش وردپرس می توانید روی لینک کلیک کنید. همچنین اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید که از طریق آن محصولات فیزیکی را بفروشید، افزونه EDD برای کار شما مناسب نیست و باید به آموزش ووکامرس مراجعه کنید.

جدول محتوا:

  • آموزش نصب EDD
  • تنظیمات واحد پول
  • تنظیمات ایمیل
  • تنظیمات استایل و سبک ها
  • تنظیمات مالیات
  • تنظیمات متفرقه
  • تنظیمات درگاه پرداخت
  • تنظیمات متن دکمه
  • تنظیمات دانلود فایل
  • تنظیمات حسابداری
  • تنظیمات شرایط قرارداد
  • نحوه ساخت محصول جدید در EDD
  • نحوه ساخت کوپن تخفیف در افزونه EDD وردپرس

آموزش نصب EDD در وردپرس

مثل همیشه فرآیند نصب را از مخزن وردپرس آغاز کنید. برای این منظور می‌توانید به صفحه افزونه easy digital downloads در مخزن وردپرس رفته و پس از دانلود آن را از بخش افزونه‌ها> افزودن که در پیشخوان وردپرس قرار دارد نصب کنید؛ یا اینکه مشابه تصویر زیر در صفحه افزودن افزونه عبارت easy digital downloads را در کادر جستجو وارد کرده و روی دکمه هم‌اکنون نصب کن کلیک کنید.نصب EDD

بعد از اینکه افزونه نصب شد روی دکمه فعال نمایید کلیک کنید می‌بینید که در صفحه جدید منوی دانلودها به پیشخوان وردپرس اضافه شده است. پیش از هر چیز باید تنظیمات افزونه را شخصی سازی کنید، بنابراین مشابه تصویر زیر به زیرمنوی پیکربندی مراجعه کنید.

تنظیمات افزونه EDD

مشابه تصویر فیلدهای مورد نیاز در این بخش را تکمیل کنید. این فیلدها به ترتیب شامل گزینه‌های زیر هستند.

  • انتخاب برگه‌ها: برگه‌های مربوط به صفحات پرداخت، خرید موفق، تراکنش ناموفق، خریدهای اخیر و تغییر مسیر ورود را انتخاب کنید. برگه‌های انتخابی دارای شورت کد مخصوص خود هستند که هنگام فعال کردن افزونه ساخته شده و اضافه می‌شوند. اما اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتاد می‌توانید خودتان برگه ها را همراه با شورت کدی که می‌بینید بسازید.
  • موقعیت فروشگاه: در این بخش باید موقعیت مکانی فروشگاه که شامل کشور و شهری است که در آن فعالیت می‌کنید را انتخاب کنید.

تنظیمات واحد پول و درگاه پرداخت

با رفتن به سربرگ واحد ارزی می‌توانید تنظیمات واحد پول را انتخاب کنید. مشابه تصویر ریال ایران را انتخاب کنید

آموزش واحد پول در EDD

موقعیت نمایش برای نشان دادن ریال در کنار مبلغ است که بهتر است گزینه بعد را انتخاب کنید. دو گزینه بعدی هم که برای جداکننده صفر و جداکننده اعشار هستند می‌توانند در خوانایی مبلغ محصولات کمک‌کننده باشند.

درگاه پرداخت در EDD

برای اینکه امکان پرداخت آنلاین برای محصولات را در افزونه EDD فراهم کنید نیاز به افزونه جانبی برای بانک مورد نظر دارید. در اینجا من برای نمونه چون از درگاه پرداخت به‌پرداخت ملت استفاده می‌کنم صرفا با جستجو کردن نام mellat در مخزن وردپرس یکی از این افزونه ها را نصب کردم. بعد از فعال شدن افزونه مشابه تصویر فوق تنظیمات مربوط به درگاه پرداخت به آن اضافه می‌شود. کافی است تیک گزینه درگاه‌های مورد استفاده را انتخاب و در بخشی که برای وارد کردن اطلاعات درگاه وجود دارد، نام کاربری و توکن درگاه(برای درگاه‌های واسط) را وارد کنید.

تنظیمات پیکربندی ایمیل و اطلاع‌رسانی سفارشات

با رفتن به سربرگ ایمیل‌ها می‌توانید قالب ایمیل که شامل لوگو، آدرس ایمیل فرستنده، نام فرستنده و جزییاتی که در هر سفارش ارسال خواهد شد را مدیریت کنید.

تنظیمات ایمیل در EDD

  • قالب: می‌توانید یکی از قالب‌های موجود که شامل متن ساده یا محتوای گرافیکی است را برای ارسال ایمیل‌ها انتخاب کنید.
  • لوگو: لوگوی سایت را آپلود کنید یا اینکه اگر از قبل وجود دارد آدرس آن را وارد کنید.
  • نام فرستنده: دوست دارید ایمیل‌ها با چه نامی ارسال شوند؟
  • ایمیل فرستنده: به صورت پیش‌فرض ایمیل‌ها از همان ایمیلی که در روز اولی که نصب وردپرس را انجام دادید ارسال می‌شو، اگر مایل به تغییر ایمیل فرستنده هستید کافی است آدرس را در اینجا وارد کنید.

با رفتن به زیر منوی رسید خرید و اطلاعیه‌های فروش جدید هم می‌توانید با کمک توابع و کدهایی که وجود دارد محتوای ایمیل ارسالی را برای هر بخش شخصی سازی کنید.

تنظیمات استایل و سبک‌ها

افزونه فروش فایل EDD دارای سبک پیش‌فرضی است که توسط فایل‌های css لود شده و دارای ظاهری ساده است. برخی قالب‌های مخصوص EDD وردپرس طوری طراحی شده‌اند که برای یک فروشگاه همه‌فن حریف بر پایه این افزونه کاربردی هستند. در این صورت دارای استایل اختصاصی خود هستند که می‌توانید با فعال کردن گزینه غیرفعال‌کردن سبک‌ها کاری کنید که استایل پیشفرض که نیازی به آن نیست در سایت لود نشود.

آموزش افزونه Easy Digital Downloads

از بخش دکمه‌ها هم می‌توانید نوع دکمه افزودن به سبد خرید و خرید محصول را در دو حالت دکمه یا متن معمولی انتخاب کنید. اگر دکمه انتخاب شده باشد هم می‌توانید از بخش رنگ پیش‌فرض دکمه یکی از رنگ‌های موجود را انتخاب کنید. ما در ایران سرور از رنگ آبی سازمانی خود استفاده کردیم.

تنظیمات مالیات EDD

ممکن است بخواهید جدا از هزینه محصول، مالیاتی روی محصولات تعریف کنید. نرخ مالیات می‌تواند بر اساس مالیات کشور در همان سال باشد یا اینکه بخواهید همراه با آبونمان، عوارض و سایر موارد آن را همراه کنید. در این صورت کافی است ابتدا تیک گزینه فعال کردن مالیات را فعال کنید.

تنظیمات مالیات در EDD

  • نرخ مالیات: از این بخش می‌توانید نرخ مالیات را برای هر کشور یا شهر شخصی سازی کنید. برای نمونه ما کشور ایران را انتخاب کردیم و از آنجایی که می‌خواهیم نرخ ثابت در سراسر کشور لحاظ شده باشد تیک گزینه اعمال به سراسر کشور را فعال کردیم. در این صورت هیچ فرقی بین خرید یک شهروند از مشهد و شهروند دیگری که هزار کیلومتر ان‌طرف‌تر فروشگاه شما در همدان قرار ندارد وجود نخواهد داشت. نرخ مالیات را هم روی ۹ درصد قرار دادیم. دقت کنید که حتما بعد از تعریف این گزینه روی دکمه پایینی اضافه کردن نرخ مالیات کلیک کنید تا به لیست زیرین اضافه شود.
  • شکست در نرخ مالیات: ممکن است بخواهید برخی مشتریان را از پرداخت مالیات پیش‌فرض معاف کنید. در این صورت درصدی که در این گزینه وارد شده باشد به عنوان مالیات در خریدهای وی اثر داده می‌شود که در حال حاضر صفر است.
  • قیمت‌های وارد شده با مالیات: مشخص کنید که قیمت محصولات را با مالیات وارد می‌کنید یا اینکه قیمت اصلی محصول وارد شده و سپس مالیات توسط پردازشگر افزونه EDD به آن اضافه می‌شود.
  • نشان دادن نرخ مالیات روی قیمت‌ها: با فعال کردن این گزینه روی محصولات مشخص می‌شود که این محصول دارای نرخ مالیات است.
  • نمایش در هنگام پرداخت: تعیین می‌کنید که آیا قیمت کل سبد خرید با احتساب مالیات نمایش داده شود یا اینکه در برگه پرداخت نهایی که کاربر به درگاه پرداخت هدایت خواهد شد قیمت مالیات را مشاهده کند.

آموزش افزونه ای دی دی

از منوی حریم خصوصی می‌توانید موارد مربوط به پذیرفتن قوانین و حریم خصوصی را برای مشتریان مشخص کنید که در سایت فعالیت خواهند داشت.

تنظیمات متفرقه EDD

با رفتن به سربرگ متفرقه می‌توانید تنظیمات بیشتری که این افزونه فروشگاه ساز به شما می‌دهد را مدیریت کنید.

تنظیمات افزونه EDD

  • هدایت به صندوق: با فعال کردن این گزینه با اضافه شدن محصول به سبد خرید کاربر به صفحه پرداخت هدایت می‌شود.
  • تعداد آیتم‌های سبدخرید: با فعال کردن این گزینه کاربران در هنگام خرید قادر هستند تعداد محصول را برای خرید انتخاب کنند.
  • حالت اشکال‌زدایی: با فعال کردن این گزینه لاگ فعالیت‌ها و مشکلات در فایلی ذخیره می‌شود که در هنگام بروز خطا می‌توانید از آنها برای رفع مشکل کمک بگیرید.
  • پاک‌کردن داده‌ها هنگام پاک‌کردن؟ اگر این گزینه را فعال کنید با پاک کردن افزونه کلیه اطلاعات آن از دیتابیس و هاست پاک خواهند شد. این اطلاعات شامل محصولات و هر چیز دیگری که با افزونه EDD در وردپرس اضافه می‌شود است.

تنظیمات پرداخت

فعال سازی SSL

  • فعال‌کردن SSL در هنگام پرداخت: اگر از SSL وردپرس استفاده می‌کنید این گزینه را فعال کنید. با انجام این کار اطلاعات مربوط به پرداخت به صورت کد شده و در محیطی امن رد و بدل می‌شود.
  • اجبار به ورود: اگر می‌خواهید به کاربرانتان حساب کاربری بدهید تا برای خرید تما عضو سایت باشند این گزینه را فعال کنید تا برای خرید در سایت وارد شوند.
  • نمایش فرم نام‌نویسی / ورود؟: نوع فرم ورود به سایت را انتخاب کنید. فرم ورود می‌تواند صرفا برای ورود باشند یا اینکه فرم ثبت‌نام و ورود با هم نمایش داده شوند.
  • کدهای تخفیف چندگانه: یکی از امکانات EDD امکان دادن کد تخفیف است. اگر همزمان چند کد تخفیف دارید و می‌خواهید که امکان استفاده همزمان وجود داشته باشد این گزینه را فعال کنید.
  • فعال‌سازی دخیره‌ی سبد خرید: با فعال کردن این گزینه محصولاتی که به سبد خرید اضافه شده ذخیره خواهد شد.

تنظیمات متن دکمه‌ها

تنظیمات EDD

همانطور که در این بخش می‌بینید برای هر یک از دکمه‌های مشخص شده می‌توانید از متن دلخواه استفاده کنید تا فروشگاهی شخصی سازی شده‌تر داشته باشید.

تنظیمات دانلود فایل‌ها

تنظیمات EDD

  • نحوه دانلود: برای محافظت از فایل‌ها حتما گزینه به‌زور را انتخاب کنید. با این کار به جای اینکه لینک مستقیم فایل نمایش داده شود، برای هر خرید لینک دانلود اختصاصی تولید می‌شود.
  • محدودیت دانلود فایل: تعداد دفعاتی که هر مشتری قادر به دانلود فایل خواهد بود را وارد کنید. در صورت اتمام دانلود دیگر اجازه دانلود مجدد را نخواهد داشت.
  • انقضا لینک دانلود: مشخص کنید که لینک دانلود تا چند ساعت فعال است. بعد از گذشتن این حالت منقضی شده و امکان دانلود وجود ندارد.
  • غیرفعال کردن دانلود مجدد: برای حفاظت بهتر محصولات می‌توانید این گزینه را فعال کنید.

تنظیمات حسابداری

تنظیمات EDD

در این بخش می‌توانید برای مدیریت خریدها تنظیمات حسابداری را شخصی سازی کنید. این بخش شامل تعداد سفارشات، تولید شماره سفارش به صورت ترتیبی، انتخاب شماره برای شروع و امکان تعیین پیشوند و پسوند برای سفارشات خواهد بود.

تنظیمات شرایط قرارداد

در نهایت از این بخش هم می‌توانید متن شرایط و قوانین خرید را وارد کنید تا کاربران در هنگام خرید گزینه پذیرفتن قوانین و شرایط فروشگاه شما را انتخاب کرده و سپس بر اساس آن اقدام به خرید کنند.

نحوه ساخت محصول جدید در EDD

برای اضافه کردن محصول جدید به منوی دانلودها> افزودن مراجعه کنید. صفحه‌ای مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود که درست مانند افزودن نوشته شامل عنوان، محتوا، انتخاب دسته، برچسب، تصویر و… است. تفاوتی که وجود دارد دز این است که فیلدهای دیگری برای آپلود محصول و وارد کردن قیمت هم وجود دارند.

تنظیمات EDD

همانطور که در تصویر می‌بینید کافی است قیمت محصول را در بخش قیمت‌های دانلود وارد کنید. سپس از کادر فایل‌های دانلود روی دکمه آپلود یک فایل کلیک کرده و هر تعداد فایل محصول که برای آن در نظر گرفتید را آپلود و در هر بار روی دکمه اضافه کردن فایل کلیک کنید. از بخش تنظیمات دانلود هم می‌توانید تنظیمات پیش‌فرض مثل محدودیت دانلود را مستثنی کنید.

بعد از اینکه جزییات کامل محصول را وارد کردید روی انتشار کلیک کنید. به صفحه مشاهده محصول که مراجعه کنید خواهید دید که امکان خرید فراهم شده و کاربران قادر به خرید محصول هستند.

نحوه ساخت کوپن تخفیف در افزونه EDD وردپرس

برای ساخت کوپن تخفیف در ایزی دیجیتال دانلود به منوی دانلودها> کدهای تخفیف در پیشخوان وردپرس رفته و روی دکمه افزودن که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. سپس مشابه تصویر زیر جزییات و نحوه استفاده از کوپن را وارد کنید.

تنظیمات EDD

در فیلد نام یکی نام دلخواه برای تفکیک کردن کدهای تخفیف وارد کنید. سپس کد تخفیف را در فیلد کد وارد کنید، این کد می‌تواند بر اساس تقویم و روزهای خاص باشد یا اینکه با کسب و کارهای دیگر یک همکاری انجام داده و از نام آنها استفاده کنید. نوع تخفیف را می‌توانید روی یکی از دو گزینه زیر انتخاب کنید.

  • درصد: درصد خاصی از مجموع سبد خرید روی مبلغ اعمال می‌شود.
  • مقدار: یک مبلغ دلخواهی از مبلغ محصول خریداری شده کسر خواهد شد.

سپس در بخش مقدار مشخص کنید که اگر درصد است چه درصدی از مبلغ محصول کم شود و اگر مقداری است چند هزار تومان از آن کسر شود.

  • محصول دانلود نیاز است: در صورت خالی بودن امکان استفاده از کد تخفیف برای همه محصولات فراهم خواهد بود. اما اگر بخواهید روی چند محصول خاص امکان استفاده باشد کافی است نام محصولات را وارد کرده و سپس انتخاب کنید.
  • به استثنای دانلود ها: از این بخش هم می‌توانید محصولاتی که امکان استفاده از این کد را ندارند را مشخص کنید.

تاریخ شروع استفاده از کد تخفیف و پایان یافتن آن را مشخص کنید. در نهایت بیشترین تعداد استفاده از کد تخفیف را مشخص کنید. ممکن است بخواهید صرفا ۱۰ خریدار امکان برخورداری از این تخفیف را داشته باشند که بعد از خرید نفر دهم به اتمام خواهد رسید. در صورتی که می‌خواهید برای همه فعال باشد خالی بگذارید. اگر هم می‌خواهید هر مشتری فقط یک بار از کد استفاده کند تیک گزینه فقط برای یک بار! را فعال کنید و نهایتا روی دکمه اضافه‌کردن کد تخفیف کلیک کنید تا ساخته شود.

گزارشات فروش را چطور بررسی کنیم؟

با رفتن به منوی دانلودها> گزارشات لیست کامل خریدهای موفق و ناموفق به صورت نموداری نمایش داده شده و امکان خروجی گرفتن آن بر اساس بازه زمانی دلخواه وجود دارد. شما می‌توانید روی گزارشات فروش مطالعه دقیقی انجام داده و بر همین اساس روی وضعیت فروش و درآمد خود بر اساس این آمار مطالعه کرده و راهکارهایی را برای افزایش فروش محصول در پیش گیرید.

https://blog.iranserver.com/edd/

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۴:۱۴
  • ۳۸ نمایش
  • علیرضا احمدیان نابی اصل

وب سرور چیست؟ با انواع وب‌ سرور آشنا شوید

آگاهی لازم در خصوص وب‌سرورها، مدیران سرور را قادر می‌سازد تا از میان‌ وب‌سرورهای موجود بهترین گزینه را با توجه به نیازی که دارند انتخاب کرده و خدمات بهتری را دریافت کنند. به همین منظور در ادامه قصد داریم در ابتدا با هم ببینیم وب‌ سرور چیست و انواع وب سرور ها کدام اند و چه وب سرور مناسب سایت شما است.

وب‌ سرور چیست

وقتی صحبت از وب‌سرور می شود، منظور سامانه‌ای است که به درخواست‌های مرورگر وب‌ پاسخ می‌دهد، این سامانه درخواست‌‌ها را دریافت و صفحه‌ درخواستی مورد نظر را برای کاربر ارسال می‌کند. به‌عبارت ساده‌تر می‌توان گفت وب‌سرور صفحات وب‌سایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این حساب در کنار ارسال محتوای HTML سایر اطلاعات صفحه‌‌ وب‌سایت مورد نظر مانند جاوا اسکریپت‌ها، عکس‌ها، ویدئو‌‌ها و محتواهای دیگر از جانب وب‌سرور عرضه می‌شود. به این ترتیب می توان گفت تمام میزبان‌های وب‌سایت برای عرضه خدمات به کاربر باید حتماً از یک وب‌سرور کمک بگیرند.

وب‌سرورها در بیشتر موارد اطلاعات را از پروتکل HTTP منتقل می‌کنند اما پروتکل‌‌های دیگری مانند FTP و SMTP را نیز در اختیار مدیران وب‌سایت قرار می‌‌دهند.

این موارد باعث شده است تا قبل از انتخاب وب‌سرور نیاز، خود را برآورد کنید و وب‌سروری انتخاب نمایید که توان پاسخگویی به این نیاز را داشته باشد. تجربه نشان داده است انتخاب نادرست وب‌سرور مشکلات مختلفی را مانند قطع سرویس‌دهی در پیش داشته است.

جالب است بدانید هر کامپیوتری را می‌توان به وب‌سرور تبدیل کرد، این کار با نصب نرم‌افزار و‌ب‌سرور روی کامپیوتر مورد نظر انجام می‌شود. ناگفته نماند بسته به حجم خدماتی که از وب‌سرور انتظار می‌رود وب‌سرورها را به صورت اختصاصی یا اشتراکی انتخاب می‌کنند.

برای انتخاب وب‌سرور فاکتورهایی مانند سیستم‌عامل، پشتیبانی از زبان‌های برنامه‌نویسی مورد نظر و همچنین امنیت را باید در نظر داشته باشید.

 

انواع وب‌سرور 

تنوع نیاز به سرویس‌های مختلف اینترنتی باعث شده تا وب‌سروهای مختلفی را شاهد باشیم که هر کدام خدمات خاص خود را ارائه می‌دهند و کاربردهای متفاوتی دارند. آشنایی با این وب‌سروها به شما کمک می‌کند وب‌سرور مناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

وب‌سرور آپاچی (Apache)

اولین وب‌سرور از این لیست را به یکی از معروف‌ترین وب‌سرورها اختصاص داده‌ایم. این وب‌سرور آپاچی چیزی بیشتر از ۲۰ سال قدمت دارد و در حال حاضر بیشتر از ۱۰۰ میلیون وب‌سایت از این وب‌سرور خدمت می‌گیرند.

بستر اصلی وب‌سرور آپاچی در پلتفرم لینوکس است اما امکان نصب این وب‌سرور روی پلتفرم ویندوز نیز وجود دارد. وب‌سرور آپاچی ویژگی‌های زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها متن‌باز بودن این وب‌سرور است.

این ویژگی دست توسعه‌دهندگان را برای تعامل بیشتر و شخصی‌سازی وب‌سرور آپاچی باز گذاشته است و در نتیجه شاهد توسعه بیشتر آپاچی نسبت به دیگر وب‌سرورها هستیم. جالب است بدانید نام وب‌سرور آپاچی از قبیله‌ای بومی از سرخپوستان آمریکا گرفته شده است.

پشتیبانی وب‌سرور آپاچی از زبان‌های TCL, Python, Perl, و PHP را می‌توان از دیگر دلایل محبوبیت این وب‌سرور دانست. به لطف این زبان‌ها توسعه‌دهندگان ماژول‌های بسیار زیادی را برای تعامل بیشتر با آپاچی آماده‌ کرده‌اند که امکانات بیشتری برای کنترل و محدود کردن درخواست‌های سرور در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

تعامل و کنترل ۱۰ هزار درخواست، پشتیبانی از htaccess و پروتکل HTTP/2, محدود کردن کانکشن‌های فعال، قابلیت Fault Tolerance و همچنین Failover در کنار پشتیبانی از کش و پشتیبانی از Gzip را می‌توان از ویژگی‌های دیگر وب‌سرور آپاچی نام برد.

در کنار این موارد وب‌ سرور آپاچی اجازه رصد کردن Session‌ ها و کاربران را می‌دهد و برای کانکشن‌های فعال می‌تواند محدودیت ایجاد کند. این وب‌سرور به خوبی از XML و CGI پشتیبانی می‌کند.

وب‌سرور LiteSpeed

همان‌گونه که از نام این و‌ب‌ سرور پیداست با یکی از سریع‌ترین خدمت‌رسان‌های اینترنتی طرف هستیم که برای سایت‌های پربازدید کاربرد زیادی دارد. تجربه نشان داده است سرعت بارگذاری وب‌سرور LiteSpeed نسبت به وب‌سرورهای دیگری مانند آپاچی چیزی حدود یک سوم سریع‌تر است.

البته امکانات و سرعت وب‌ سرور LiteSpeed برای مشتری ارزان تمام نخواهد شد و برخلاف دیگر وب‌سرورهایی که به آن‌ها اشاره کردیم برای دسترسی به تمامی امکانات این وب‌سرور باید هزینه خرید لایسنس آن را پرداخت کنید. خوشبختانه فرآیند خرید و همچنین هزینه وب‌سرور LiteSpeed خیلی هم زیاد نیست و اگر ویژگی‌های این وب‌سرور چشم شما را گرفته است می‌توانید از این لینک برای خرید لایسنس وب‌سرور LiteSpeed استفاده کنید.

جالب اینجاست که وب‌سرور LiteSpeed سازگاری بسیار خوبی با آپاچی دارد و به همین دلیل شاهد پشتیبانی این وب‌سرور از قابلیت‌های وب‌سرور آپاچی مانند htaccess, Mod Security و Mod Rewrite هستیم. این ویژگی‌ها باعث شد تا وب‌سرور LiteSpeed به سرعت جای خود را در میان سایر وب‌سرورها باز کند و در مکان چهارم قرار بگیرد.

کاهش هزینه‌های نگهداری و پایداری و سرعت بالا را می‌توان از ویژگی‌های اصلی وب‌سرور LiteSpeed دانست. این ویژگی‌ها باعث شده است تا مدیران برای انتخاب وب‌سرور مناسب میان LiteSpeed و Apache شک داشته باشند و به همین دلیل مقایسه‌ای میان وب‌سرورهای Apache و LiteSpeed انجام داده‌ایم که مطالعه آن‌را پیشنهاد می‌کنیم.

وب‌سرور LiteSpeed ویژگی‌های زیادی دارد و به همین راحتی‌ها نمی‌توان از کنار آن گذشت، در نتیجه اگر به فکر امتحان یا استفاده این وب‌سرور افتاده‌اید پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آموزش نصب و استفاده از وب‌سرور LiteSpeed داشته باشید.

جهت خرید لایسنس لایت اسپید به این لینک مراجعه نمایید.

وب‌سرور Nginx

این وب‌سرور رایگان و متن‌باز است و همین دلایل باعث محبوبیت زیاد وب‌سرور Nginx شده است. این وب‌سرور به‌خوبی با پلتفرم‌های یونیکس، ویندوز و مک سازگاری دارد و گفته می‌شود چیزی حدود ۱۲ درصد از سایت‌های اینترنتی خدمات خود را از وب‌سرورهای Nginx دریافت می‌کنند.

وب‌سرور Nginx امکانات جالبی دارد و می‌تواند بیشتر از ۱۰ هزار اتصال همزمان را با مصرف تنها ۲.۵ مگابایت حافظه برقرار کند. تعامل با فایل‌های Status، اجرای Load Balancing، قابلیت Fault Tolerance، سازگاری کامل با پروتکل IPV6، استریم فرمت‌های ویدئویی FLV و MP4، رصد کردن کاربران، پشتیبانی از پروتکل‌های IMAP, SMTP و POP3 را می‌توان از امکانات اصلی وب‌سرور Nginx نام برد.

ناگفته نماند وب‌سرور Nginx از htaccess پشتیبانی نمیکند و این امر ممکن است در نگاه اول به عنوان یک ضعف به حساب بیاید اما دلایل زیادی را می‌شناسیم که وب‌سرور Nginx افزایش سرعت و کارایی بیشتری به دلیل عدم پشتیبانی از htaccess را به دنبال دارد.

وب‌سرور Lighttpd

در وب‌سرور Lighttpd با یکی از امن‌ترین وب‌سرورها طرف هستیم که سرویس بسیار خوبی در موقعیت‌های High Performance و High load عرضه می‌کند. از طرف دیگر این وب‌سرور نسبت به سایر وب‌سرورها نیاز به منابع بسیار کمی دارد و گفته می‌شود کمترین میزان رم را اشغال می‌کند.

وب‌سرور Lighttpd به امکانات پیشرفته‌ای مانند FastCGI, CGI و URL-Rewriting مجهز است و این موارد باعث شده این وب‌سرور گزینه خوبی برای سرورهایی با حجم ترافیک بالا باشد.

جالب است بدانید وب‌سایت معروف و پرترافیک یوتیوب در گذشته از این وب‌سرور خدمت می‌گرفته است. از طرف دیگر برخی از ماژول‌های آپاچی را می‌توان در وب‌سرور Lighttpd به کار گرفت.

وب‌سرور Lighttpd از Chroot پشتیبانی می‌کند و به ابزار آماری RRDtool مجهز است. این وب‌سرور به صورت تک پردازشی ساخته شده و با چندین Thread مختلف تعامل برقرار می‌کند. اگر خاطر شما باشد گفتیم وب‌سرور Lighttpd امنیت بالایی دارد که در این زمینه می‌توان به ماژول مخصوص برای جلوگیری از حملات DDos اشاره کرد.

وب‌سرور (IIS (Internet Information Services

این وب‌سرور توسط مایکروسافت توسعه داده می‌شود و با یک وب‌سرور ویندوزی طرف هستیم که تنها به پلتفرم ویندوز خدمت می‌دهد. وب‌سرور Internet Information Services که به اختصار با نام IIS شناخته می‌شود به خوبی از پروتکل‌های HTTP, HTTPS, FTP, FTPS, SMTp و NNTP پشتیبانی می‌کند و از آنجایی که در نسخه‌های ویندوز سرور تعبیه شده است نمی‌توان گفت با یک وب‌سرور رایگان طرف هستیم.

وب‌سرور IIS سازگاری خوبی با زبان‌های برنامه‌نویسی ASP.net و .Net دارد و با زبان PHP نیز سازگار است. محدود کردن مصرف پردازنده برای هر برنامه، ماژول‌های متنوع و پشتیبانی از پروتکل WebSocket را می‌توان از دیگر ویژگی‌های IIS نام برد.

به این نکته نیز اشاره کنیم تنها باید زمانی وب‌سرور IIS را به خدمت بگیرید که برنامه شما با خانواده .Net توسعه داده شده باشد. در غیر این صورت اجرای IIS برای سایر زبان‌هایی که مایکروسافت از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند احتمال دارد شما را در آینده با مشکلات مختلفی روبرو کند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۲ بهمن ۹۸ ، ۱۴:۱۳
  • ۲۸ نمایش
  • علیرضا احمدیان نابی اصل

امروزه، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فناوری های نوین، صنعت چاپ عقب نمانده و نیاز دارد تا خودش را بروز کند. یکی از مواردی که توانسته است منجر به پیشرفت صنعت چاپ شود، چاپ دیجیتال الوچاپ می باشد. بزرگترین مزیتی که چاپ دیجیتال نسبت به چاپ سنتی دارد، این است که سفارشات چاپی شما می تواند در کمترین زمان، اجرا و پیاده سازی شود. چاپ دیجیتال با چاپگر های لیزری و جوهر افشان انجام می شود که سرعت چاپ را به حداکثر می رساند؛ چون دستگاه های چاپ دیجیتال لیزری و جوهرافشان می باشد و می تواند تونر را روی زمینه های متنوعی پخش کند، سفارشات چاپی شما به راحتی روی کاغذ، کاغذ عکاسی، چوب، بوم، فوم و سنگ اجرا و پیاده سازی شود.

در سیستم های چاپ سنتی، چاپخانه ها با دستگاه های چاپ افست و یا چاپ فلکسو و برخی با چاپ لیزر کارشان را جلو میبردند اما امروزه با ظهور چاپ دیجیتال ، سرعت و دقت در چاپ افزایش یافته و کیفیت سفارشات چاپ به حداکثر رسیده است.

 

در چاپ و تبلیغات و به طور کلی سفارشات چاپی، سرعت تحویل سفارشات به عنوان یکی از مهم ترین عوامل هر چاپخانه به شمار می رود.همچنین، صرفه‌جویی در به‌کارگیری نیروی انسانی و توان روزافزونِ ماشین‌های چاپ دیجیتال در افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ی تمام شده‌ی به ازای هر برگ چاپی و همزمان افزایش تیراژ به این معناست که چاپ دیجیتال امروز در حال رسیدن به نقطه‌ی رقابت با چاپ افست و حتی پشت سر گذاشتن آن است.

 

چاپ کاتالوگ و چاپ آلبوم دیجیتال

یکی دیگر از خدماتی که مجموعه الوچاپ خدمت شما مشتریان عزیز ارائه میکند، خدمات چاپ کاتالوگ و چاپ آلبوم دیجیتال می باشد که ما همواره سعی کرده ایم تمام این موارد را با بالاترین کیفیت ممکن ایجاد کنیم. چاپ آلبوم دیجیتال جزو مواردی می باشد که برای هر کسب و کاری لازم است و می تواند معرف برند شما باشد. در آلبوم های دیجیتال می توانید بخشی از خدماتی را که به مشتری ارائه می دهید معرفی کنید و با استفاده از آن به مشتری خود اعلام کنید که چه کار هایی انجام می دهید. 

 

چاپ آلبوم دیجیتال به نوعی زیر مجموعه چاپ کاتالوگ می باشد که نسخه پیشرفته تر چاپ کاتالوگ می باشد، زیرا این مورد با دستگاه های چاپ دیجیتال صورت میگیرد.

 

خدمات الوچاپ

مجموعه چاپ و تبلیغات الوچاپ، دارای خدمات متنوعی می باشد که برای شما عزیزان انجام می دهد. وب سایت الوچاپ موارد زیر را انجام می دهد:

  • چاپ دیجیتال
  • چاپ کارت ویزیت
  • چاپ آلبوم دیجیتال
  • چاپ کاتالوگ
  • چاپ سربرگ
  • چاپ تراکت

و ده ها نمونه کار دیگر که توسط ما انجام می شود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۸ بهمن ۹۸ ، ۱۰:۳۸
  • ۴۸ نمایش
  • علیرضا احمدیان نابی اصل

 

چاپ دیجیتال شامل چه چاپ هایی می شود؟

یکی از مزیت های چاپ دیجیتال این می باشد که طیف وسیعی از خدمات چاپی را در بر می گیرد و نیزا به منابع انسانی و نیروی کار را پایین می آورد. یکی دیگر از مزیت های این سیتسم این می باشد که با استفاده از این سیستم می توانید به راحتی سفارشات چاپ فوری دریافت نمایید و با استفاده از آن شروع به اجرا و پیاده سازی سفارشات برای مشتری کنید.

چاپ دیجیتال شامل :

  • چاپ روی بنر

  • چاپ دیجیتال فلکس

  • چاپ دیجیتال وینیل

  • چاپ دیجیتال سولیت

  • چاپ دیجیتال مش

و چندین مدل دیگر می شود که تمام این موارد با چاپ دیجیتال قابلیت اجرا و پیاده سازی را دارد. این نوع از چاپ جزو پرطرفدار ترین سیستم های چاپی می باشد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۷ بهمن ۹۸ ، ۰۹:۰۰
  • ۲۷ نمایش
  • علیرضا احمدیان نابی اصل

 

بهترین چاپخانه چاپ دیجیتال

در ایران، چاپخانه های بسیار زیادی هستند که چاپ دیجیتال انجام میدهند، یکی از معروف ترین چاپخانه هایی که این نوع از چاپ را انجام می دهد، چاپخانه الوچاپ می باشد.

برای چاپ هایی مثل چاپ UV ، چاپ پارچه و یا چاپ مخمل، نیاز است تا از دستگاه های چاپ به روز، استفاده کرد تا بتوان کیفیت چاپ بالایی داشت و سفارشات چاپی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

برخی دیگر از سفارشات چاپی که می توان با دستگاه های چاپ دیجیتال آن هارا انجام داد:

  • چاپ ایچینگ

  • چاپ طلاکوب

  • چاپ حرارتی

و ده ها مورد دیگر که توسط این سیستم اجرا و پیاده سازی می شود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۷ بهمن ۹۸ ، ۰۹:۰۰
  • ۳۳ نمایش
  • علیرضا احمدیان نابی اصل

 

چاپ دیجیتال چیست؟

در دنیای پر رمز و راز امروز، یکی از مواردی که همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ایجاد سفارشات چاپی و ورود به صنعت چاپ می باشد. یکی از سیستم های چاپ نوین که همواره مورد استقبال خیلی از صاحبان کسب و کارها قرار گرفته است، چاپ دیجیتال می باشد. چاپ دیجیتال به فرآیندهای چاپ نوین گفته می شود. این نوع از چاپ انقلابی در سیستم های چاپی می باشد به دلیل اینکه سرعت بسیار بالاتری نسبت به چاپ افست و چاپ های سنتی دارد و از ارزش بالاتری برخوردار می باشد. قیمت دستگاه های چاپ دیجیتال از دستگاه های چاپ سنتی پایین تر می باشد و استفاده از آن ها آسان می باشد.

فرض کنید که شما نیاز به چاپ 100 کارت ویزیت دارید، مطمئنا کمتر چاپخانه ای پیدا می شود که این کار را برای شما انجام دهد ، چون آنها زیرساخت لازم را ندارند و زیر 500 عدد یا 1000 عدد نمی توانند چاپ کنند. یکی از مزیت های سیستم چاپ دیجیتال این می باشد که سفارشات چاپی هر چقدر باشند انجام می شود و دستگاه های آنها کم قیمت تر از دستگاه های معمولی چاپ هم می باشند.

دستگاه های چاپ دیجیتال به دو نوع تقسیم می شود:

  • چاپگر های لیزی

  • چاپگر های جوهر افشان

در چاپگر های لیزری از تونر جامد استفاده می شود و در چاپگر های جوهر افشان، از جوهر مایع استفاده می شود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۷ بهمن ۹۸ ، ۰۹:۰۰
  • ۳۶ نمایش
  • علیرضا احمدیان نابی اصل